Sticky

Dark City Nights 2: cronica de concert

Așa cum a și fost publicitat evenimentul, Dark City Nights 2 a propus celor sosiți în Rock’n Regie o călătorie în zona hard-heavy-industrial-black-death-metal. Programul i-a inclus pe Arachna din Drăgășani, și două trupe bucureștene, Hatemode și Dark Fusion. Intrarea a fost liberă pentru doamne și domnișoare, probabil de-aici și invazia de kinderițe din zonă, unele dintre ele extrem de chinuite de dorința de a scoate în evidență ceea ce nu vor avea vreodată. Dar asta contează mai puțin.

Arachna au fost cei care au deschis evenimentul și pentru următoarele zeci de minute am avut senzația că sunt în Mojo, la seara de karaoke. Au început cu “Fighting the world” și au terminat cu “Seek and destroy”, dacă țin eu bine minte, probabil din cauza ideii greșite că orice metalist care se respectă o dă cu Manowar și Metallica. Pentru mine au devenit interesanți când s-au căznit să ducă la bun sfârșit o piesă Fight, că de trupa asta auzi ceva mai puțin în ziua de azi și este păcat. Altfel, cred că marea atracție este copilul de la tobe, Bogdan Buică, un puștan care la cei 11 sau 12 ani dovedește că se poate. Viitorul este al lui, asta doar dacă nu se va cantona, cât despre formație aș spune că poate a sosit vremea să încerce în mod serios piese proprii, la care să adauge cover-urile pe care deja le stăpânesc, pentru pigmentarea recitalului.

La rând, Hatemode. Trupă care a trecut prin schimbări succesive de componență și pe care cred că ultima oară am văzut-o într-un clubuleț simpatic din Militari, Frankie. Știam piesele și maniera abordată, așa că la capitolul acesta nu am avut cum să fiu surprins. Ceea ce este de subliniat este că deși Hatemode s-a prezentat din nou într-o formulă nouă, lucrurile au fost departe de a sta rău. Componența actuală nu este sudată, însă ceea ce am văzut ieri mă face să cred că acest lucru nu va mai dura foarte mult. Alex Igor pare decis să facă treabă bună, iar trupa am văzut că începe deja să fie acomodată cu el, și intuiesc eu că următoarele concerte vor aduce Hatemode în forma pe care o cunosc și pe care am apreciat-o când a fost cazul. Hatemode au reușit să miște și o parte din publicul aflat acolo, ceea ce este ceva în contextul în care am avut senzația că majoritatea este sosit pentru a-i vedea pe cei de la Dark Fusion, ceea ce este de bine.

Nici de recitalul celor de la Dark Fusion nu am cum să spun prea multe lucruri rele. Nu m-a prins așa cum i-a prins pe unii dintre cei aflați la fața locului, probabil și pentru că zona lor de abordare nu este neapărat pe gustul meu, dar aș spune că și-au făcut treaba. Parcă am văzut puțină lipsă de chef, dar este posibil să mă fi înșelat eu, deși aici totul este extrem de subiectiv și niciodată nu poți ști exact ce se întâmplă. Publicul a devenit ceva mai alert odată cu prestația lor, dar am spus deja mai sus că probabil mulți dintre cei de acolo pentru ei veniseră, de vreme ce imediat după asta au cam plecat acasă. Oricum, un recital reușit pentru condițiile în care s-a desfășurat, și trebuie spus că toate trupele trebuie felicitate pentru că au făcut eforturile necesare unei seri plăcute.

Să ne auzim cu bine de la următoarea cântare.

About BogDan

Sunt un geniu. Egocentric, infernal și răsfățat. Sunt contestat și contestabil. Nu servesc meniuri din palmă și aștern în cuvinte strict ceea ce simt. Urăsc ipocrizia. Nu sunt tolerant și corect politic. Nu-mi iubesc țara. Cel mai important, dresez nervurile răsucite ale frazei.